Followers

Jutawan Muda

Wednesday, April 18, 2012

Alunan Merdu Sharifah Khasif

Assalamualaikum

Alhamdulillah kekeyangan..baru balik dari makan tengah hari dengan member aq kat kedai MAK CIK CANTIK...nama kedai tu bukan mak cik cantik, aq pun x tau nama kedai tu apa p makan je janji makanan sedap kuakuakua...mak cik cantik tu sebab owner kedai tu yang cik yang cantik..tu penarik kedai tu...bukan nak kata mak cik tu cantik penarik, tapi cantik ni menunjukkan kebersihan..kalau dah kita pakai cantik2 mesti la bersihkan...

ok cantik adalah subjektive...ada kata cantik, ada kata biasa2 je..tapi yang penting dapat makan dengan harga murah..kan..kan..kan..


video yg aq nak kongsi ni memang cantik...



Suruh Al-Imran ayat 14-20 by Sharifah Khasif Syed Mohd

jom dengar n kita hayati maksudnya....

"Dijadikan terasa indah dalam pandangan manusia cinta terhadap apa yang diinginkan, berupa perempuan-perempuan, anak-anak, harta benda yang bertumpuk dalam bentuk emas dan perak, kuda pilihan, hewan ternak, dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik"
(3:14)

"Katakanlah, 'Maukah aku kabarkan kepadamu apa yang lebih baik dari yang demikian itu?' Bagi orang-orang yang bertakwa (tersedia) di sisi Tuhan mereka syurga-syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya, dan pasangan-pasangan yang suci, serta rida Allah. Dan Allah Maha Melihat hamba-hamba-Nya"(3:15)

"(Yaitu) orang-orang yang berdoa, "Ya Tuhan kami, kami benar-benar beriman, maka ampunilah dosa-dosa kami dan lindungilah kami dari azab neraka"" (3:16)

"(Juga) orang yang sabar, orang yang benar, orang yang taat, orang yang menginfakkan hartanya, dan orang yang memohon ampunan pada waktu sebelum fajar" (3:17)

"Allah menyatakan bahwa tidak ada tuhan selain Dia; (demikian pula) para malaikat dan orang berilmu yang menegakkan keadilan, tidak ada tuhan selain Dia, Yang Mahaperkasa, Mahabijaksana" (3:18)

"Sesungguhnya agama di sisi Allah ialah Islam. Tidaklah berselisih orang-orang yang telah diberi kitab kecuali setelah mereka memperoleh ilmu, kerana kedengkian di antara mereka. Barang siapa ingkar terhadap ayat-aayt Allah, maka sungguh Allah sangat cepat perhitungan-Nya" (3:19)

"Kemudian jika mereka membantah engkau (Muhammad) katakanlah, "Aku berserah diri kepada Allah dan (demikian pula) orang-orang yang mengikutiku." Dan katakanlah kepada orang-orang yang telah diberi kitab dan kepada orang-orang yang buta huruf, "Sudahkah kamu masuk Islam?" Jika meraka masuk Islam, bererti mereka telah mendapat petunjuk, tetapi jika mereka berpaling, maka kewajibanmu hanyalah menyampaikan. Dan Allah Maha Melihat hamba-hamba-NYa" (3:20).

Jika ada tersalah dalam terjemah ayat ni, mohon beritau...

2 comments:

KhaiRin : anies said...

agk2 ada x d luar sn yg punya suara cm dia?

hamihemo said...

Khairin : anies..kalau suara tu payah nak cari rasanya..kalau lenggok tu boleh..kawan sya ada...hehehhe