Followers

Jutawan Muda

Saturday, October 16, 2010

Lata Jarum vs Taman

Assalamualaikum

Hari ni kita tengok gambar..seharian jalan2 di pekan Raub ehheh..syok giler...
memperkenalkan watak utama cerita kami ini..
Mohd Khairi Isa a.k.a tenok
hahhha..
tengok orang main air jee..

ni la cara urutan terapi semula jadi..
hahah best gilerr..air laju giler..hilang lenguh badan...
oppss sorang terlindung tu..
agak2 sapa ya
hahaha

ni la cara orang main air terjun..seriously memang best...
air dia sejuk 
cam kena pakingson la orang kata kalau masuk air ni....
hhahah

abaikan orang nya hahah
picture ni nak tunjuk betapa cantiknya tempat ni
hahaha...
 
Ini dia watak kedua Apih...
dia orang pertama turun mandi tadi
hahha
walaupun takut dengan tempat dalam tapi semangat main air tu x pernah luntur..
Soalan pertama dia tanya 
*dalam ke tempat ni*
hahahaha


Muka kepenatan bermain air hahah...
pastu terus snap2 gambar kat atas jambatan

 
Ni Mat Shah
kita orang pergi ke rumah dia la
cool giler mamat ni main air...
lepas naik tu
perut lapar
terus sambar
*****

Sesi Kedua selepas mandia..Kita orang pergi taman permainan...
Saja2 nak lepas kat sana...

 ni Mat Duan adik mat shah..mesti ramai terkejut kan hahah
adik besaq pada abang hahah

 Nice pic haha
walaupun korang cakap x cantik biar la aq cakap gambar ni cantik
hahahaha

hhhah aq juara
pusing pinggang..

Cerita kami dah tamat tuk hari ni..esok cerita lain lak..tunggu kemunculannay hahahah

Intan Nur Batrisyia

Assalamualaikum

Heheheh hari ni aq nak tunjuk satu dunia..dunia ke...hhehehe ok no hal la satu dunia ke... satu alam ke...satu kampung ke janji aq dapat tunjuk gambar anak buah baru aq hehehhe...Dengan ini memperkenalkan...

Ni la dia Intan Nur Batrisyia..
Comel sangat2 hhehhe...


P/S : nanti kemunculan gambar2 terbaru kita orang p main air terjun heheh...
ni ngan bersiap tuk pergi mandi manda ahahha..
jgan jelous semua...

Sunday, October 10, 2010

Pemilik hati

Assalamualaikum.....

"Segala pujian tertentu bagi Allah Pencipta dan Pentadbir seluruh alam semesta.Selawat dan sejahtera ke atas junjungn besar kami, Nabi Muhammad s.a.w serta seluruh keluarga dah sahabat Baginda".

"Ya Allah, ya Tuhan kami, sesungguhnya kami bermohon pelindungan dan pemeliharaan daripada-Mu terhadap agama kami,keluarga kami, diri kami,dan segala kurniaab yang Engkau berikan kepada kami".

"Ya Allah, ya Tuhan kami, tempatkanlah kami dan mereka semua di bawah naungan Engkau dan pemeliharaan Engkau daripada syaitan yang mengganas, orang yang berniat jahat kepada kami dari segala kejahatan. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa di atas segalanya".

"Ya Allah, ya Tuhan kami, perindahkanklah hidup kami dengan kesihatan dan kesejahteraan, keselamatan dan kebahagian. Kukuhkanlah hati kami dengan ketakwaan dan ketetapan hati. Hindarlah kami daripada yang membawa penyesalan pada waktu ini dan masa akan datang. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar lagi Maha Menerima doa".

"Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah dan kasihanlah kami, ibu bapa kami, saudara kami, orang yang mengashani kami, orang yang kami kasihi kerana-Mu, orang yang berbuat baik kepada kami, orang yang perlu kami tunaikan sesuatu hak kepadanya dan kepada seluruh muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat dengan rahmat-Mu wahai Allah Yang Maha Mengasihani".

Insyirah memandang kosong keluar jendela..terasa dingin pagi begitu mendamaikan hatinya yang asyik bergelora dengan perasaan..Terasa damai setelah mengadap Yang Maha Berkuasa..Tidur malamya yang terganggu sejak kebelakangan ini membuatkan dia nekad untuk terus bangkit menjenguk dunia yang penuh gelodak dengan semangat yang baru..biar sejarah semalam terukir di ruang sempit sanubari yang akan menjadi mainan ingatan dikala kesepian..Biarlah sejarah semalam terbang dibawa fajar pagi.. Dengan terbitnya cahaya mentari pagi ini memberi semangat kepadanya..
Insyirah melangkah menuju ke almari pakaianya..bersiap untuk bertemu mereka yang selalu memberi semangat kepadanya, yang selalu menghulurkan tangan apabila dia terjatuh... walaupun sakitnya bukan kepalang namun dengan adanya mereka bernama sahabat ia telah menyuntik semangatnya untuk terus bangkit..

"Hai pagi cik adik kita hari ni.." tegur kak Sham apabila terlihat Insyirah sudah berada di meja pejabatnya.Selalunya dia lah orang yang pertama sampai di pejabatnya..Di sebabkan suami kak Sham seorang guru itu menyebabkan kak Sham selalu awal datang ke pejabat untuk mengelakan kesesakan lalu lintas takut suaminya lewat pergi mengajar..

Insyirah hanya tersenyum..Dengan mengenakan baju kurung bertanah merah digayakan dengan tudung warna yang sedondon.. di hiasi wajahnya dengan solokan yang nipis membuatkan wajahnya ayu tersenyu begitu..sesiapa yang melihatnya pasti melihat buat kali kedua..tidak hairanlah ramai anak-anak muda sepejabat dengannya selalu curi-curi memandangnya..Tapi hatinya tetap tidak goyah, hatinya hanya pada insan di sana..insan yang telah menyemai cinta bersama sejak alam kempes..yang selalu memberi semangat sehingga dia berjaya menjadi Eksekutif Pemasaran di syarikat terkenal di negara ini..Semoga hati lelaki tersebut tidak akan goyah sepertinya..kerana cita-cita yang mesti dicapai mereka terpaksa terpisah untuk seketika..Semoga perpisahahan ini menyuburkan lagi bunga cinta mereka, semoga jarak yang jauh ini x memadamkan api cinta mereka yang marak ini...Doanya tidak putus-putus semoga Allah memelihara cinta mereka..


ps:/ setakat ni saja cerita ni buat masa ni..nak sambung study lu..da masa aq sambung lagi..

Snap..snap...

Assalamualaikum..

Pertama kalinya aq nak ucap la tahniah buat semua yang conva pada tahun ni...UPM konvo ke-34 bermula pada hari ni...so ramai la orang datang kat UPM ni jalan pun dah berubah nak elak jem hahaha...ok lupakan dulu pasal benda tu..aq nak tunjuk gambar yang aq ambik tadi kat ladang lembu..ladang ni jadi kegilaan para fotografer..tempat ni cantik..dah lama aq tunggu tuk masuk tempat ni baru hari dapat masuk..al-maklumlah kan hari ni convo kat sini so dia orang buka tuk ambik gambar kenangan kat ladang ni...Aaa satu lagi tempat ni cita Lagenda Budak Setan shouting...klu korang pernah tengok la citer tu mesti korang perasaan kat pokok sebatang atas bukit tu..tu kat ladang UPM..heheh...ok...ok dah melalut kom kita tengok gambarnya...opsss ni gambar ambik ngan hp 2.0 megapixels jee so x la secantik DSLR yang cangih mangih tu..hehehe


 hahaah posing kat pokok ni...pokok besaq pada aq hahah...
 atas pokok pun boleh bergambar what hahaha...siap panjat pokok ni gila gambar la katakan hahaha

pokok kat pic bhw ni yang aq cakat tu...orang dok shoting filem..hahaha cantik kan..tu pun da orang wedding dok snap..snap gambar
 oppp Que jangan marah ambik tempat ko ambik gambar..hahaha **padahal saja jee nak balas dendam kat Que** heheh

petani berjaya....posing mautnya...**maut ke??
buah cempedak atas pagar
ambik galah tolong julukkan....
cik kuwe yang posing ala selambe gitu


jom terbang..bertukar....
awat power rengers ni pakai selipar hahah


kuwe cam takut jee naik pokok hahaha...
kaki ayam ke bro pajt pokok hhaah


Cam mana nak tangkap lembu ni..kuwe mu p depan aq jaga belakang hahaah...


penat giler kejar lembu ...rehat sebentar...

Goallllll....gaya maut ni....



Thursday, October 7, 2010

Siulan teruna dara

Hari ni kita dengar lagu ni lak heheh

video

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..............
lagu ni agak sentimental la jugak...kalu layan lagu ni ulang 100 kali pun tak pe...dak naik tebal tahi telinga aq dok dengar lagu ni hahahah

Wednesday, October 6, 2010

I not like you...

video 
sekali dengar lagu dari yuna ni mesti nak dengar lagi..

Opss sebelum tu..minta maaf la dah lamax mengupdate blog ni..dah berkulat hijau dah blok aq ni hehehe..nak kata sibuk tak pun cuma line internet x berapa ok jadi malas nak main internet...