Followers

Jutawan Muda

Monday, May 17, 2010

SeLamat HAri Guru

Assalamualaikum

Al-fatihah untuk bonda seorang sahabat Saudara Uthman yang telah kembali kerahmatullah pada hari ini tanggal 17 Mei 2010. Semoga saudara tabah menghadapi dugaan dan ketentuan Ilahi ni. Saya percaya saudara seorang yang amat kuat dan tabah orangnya.. Alleh lebih sayangkan bonda saudara.. Semoga roh bonda ditempatkan dalam kalangan orang ang beriman hendaknya amin..

Semalam tanggal 16 Mei 2010 merupakan HARI GURU..pada kesempatan ini aq nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru2 kat Malaysia, kepada Bakal Guru cam aq dan budak math ni huhhuu terutamanya kepada semua guru yang mengajar aq masa sekolah rendah kat Sekolah Kebangsaan Alor Bakat, Sekolah Menegah Kebangsaan Melor dan kat Matrikulasi, Kolej Mara Kulim..Semoga jasa guru dan sumbang bakti guruku ini akan mendapat ganjaran kelak amin..

Huhuhuh berkaitan dengan masa persekolahan aq dulu masa sekolah rendah aq ni eorang yang aktif, bukan aktif pe aq aktif ponteng sekolah dan aktif x buat homework hehehe..kenangan yang memang memalukan aq jika diingatkan kembali...aq start ponteng sekolah masa aq pra-sekolah lagi..dahsyatnya..aq ni malas giler nak p sekolah klu p pun aq balik awal..aq ingat lagi masa aq pra-sekolah dulu kakak aq bekerja kat kantin sekolah aq so aq guna kesempatan ni untuk aq pulang awal..da satu hari tu aq menangis kat kantin tu nak balik..semua orang tengok cikgu-cikgu kat sekolah tu geleng kepala tengok aq hehehhe teruk giler aq dulu... Masa aq darjah satu pun aq kuat ponteng gak.. ponteng kelas Fardu'ain petang hehhe...sehinggakan cikgu dah aim aq kat kelas tu..nasib baik la mak ayah aq x kenal panggil kat Guru Besar sekolah.. naik darjah 2 aktiviti aq ponteng sekolah dah x de yang jadi pada masa tu pulak aktif x buat kerja sekolah hahahhaah...

Pernah satu hari kena denda kutif sampah sekitar sekolah sehingga penuh beg sampah warna hitam tu..Licin sekolah pada masa tu aq kerjakan...Sampah2 dalam tong pun aq masukkan dalam plastik aq heheeh..penat weh kena denda masa tu..x serik lagi..cam2 aq kena kena tulis "SAYA JANJI SAYA AKAN BUAT KERJA SEKOLAH" 100x kena hantar  kat cikgu pagi2 buta sebelum kelas mula akibat x buat kerja sekolah..Heheh yang tu aq buat lak...

Naik sekolah menegah aktiviti ni aq kurang, aq jadi budak baik budak paling senyap kat sekolah..huhuh aq x tau nape alam baru kot..jumpa orang yang x pernah aq jumpa..tapi perangai giler2 ju kadang2 da gak..pastu de alasan x bawa buku la..sorok dalam tandas la masa nak hantar buka huhuh... nasib baik la aq ni jadi orang gak walaupun perangai aq ni teruk... hhuuh kenangan..

I LOVE YOU CIKGU...nama-nama cikgu yang masih aq ingat

Sekolah rendah
Cikgu Hasnah-Cikgu Math..wooo paling garang kat sekolah ni tau..semua budak takut kat dia..tapi bila kena cara kelakar giler cikgu ni..
Cikgu Rogayah-Cikgu Bi..baik cuma aq je sengal bak english ni
Cikgu Rohana- Cikgu Sains..aq suka lepak umah dia cozs anak dia sama kelas ngan aq..p main2 jee bukan p study ehhehe
Cikgu Razman-Emm Cikgu Math klu x cilap aq la..banyak teka-teki cikgu ni..boleh buka kelas tuk belajar keka-teki lak haha
Cikgu Tengku-Cikgu BM..Cikgu puan tapi otai heheh ganas weh cikgu ni naik kate cam Formula1
Cikgu Salina-Cikgu English..nice cikgu ni..kecik tuannya tapi suara wooo
Cikgu Zarina-Cikgu Agama-Garang...
dan cikgu2 lain x ingat nama tapi memori bersama cikgu masih lagi dalam ingatan

Sekolah menegah
Cikgu Aziz-Cikgu Math n Add Math..kerana cikgu ni la aq minat math walaupun dulu aq ni bahlul cikit bab kira2 hehhe
Cikgu Kamaruddin-Cikgu Fizik n Add Math..sempoi giler cikgu ni tapi sekali dia kuar ayat dia menyegat tiga hari terasa lagi dengan ayat dia bab kenakan orang 1st class..heheh
Cikgu Akma-Cikgu Fizik..CIkgu ni suka megandung hehehe..opptss tak de lah dah rezeki dia..cikgu ni garang gak tapi boleh buat lawak lagi la ngan dia kat dalam kelas dia..x suka tension2 katanya..masih lagi mengajar kat SMK Melor..ngajar adik aq lak huhuhu..
Cikgu Fatimah- Cikgu BM..aq ingat lagi masa test bulan aq buat karangan siap kena perli lagi ni nak buat karangan ke buat novel 4 helai kot kertas aq guna buat karangan masa tu orang lain 3 helai jee.. nasib baik markah aq x kena potong..
Cikgu Ali-Cikgu Kimia..bab markah cikgu ni straight sikit..bab kata dia apa yang awak buat tu awak dapat..

penat la nak tulis semua cikgu2 ni ramai sangat huhu..Ok la Pada semua cikgu yang pernah mengajar diri ni secara nyata ataupun tidak saya doakan agar cikgu bahagia dan dimurahkan rezeki..Jasa cikgu akan saya ingat seumur hidup saya..amin.
 Ok la nak cau lu badan dah bau wangi sangat ni huhuh

p/s: Kepada semua bakal cikgu mesti tabah sebab budak zaman IT ni lain cam kita dulu yang suka main lumpur hehhe...mijea semoga jadi cikgu yang baik nanti..opss dapat ke aq

No comments: