Followers

Jutawan Muda

Tuesday, May 18, 2010

..Sekadar hajat..=p

Assalamualaikum.. Selamat petang semua walaupun hari dah malam ni..huuhu

Aq tak tau nak buat pe  malam ni..jadi aq buat keputusan nak buat entry cikit pasal matlamat aq untuk sem depan la..bukan pe pun ni bajet tuk sem depan..hhhuhu..entah jadi ke x ni..

1. Aq nak buat lesen moto lu sem depan..nak buat masa cuti ni poket kering lak..buat lesen dalam Rm 400 secara kasar la ni huhhuhu
2. Beli xternal hard disc..dah servay harga aq nak beli yang under Rm 300 jee
3. Kasut futsal huh yang penting sekali bagi aq dalam Rm 150 jee tapi lagi murah lagi bagus..nak buat main petang2 kat kolej jee..
 ##jadi  jumlah keseluruhannya ialah Rm 850.00 huhuh..Rm 150 simpan tuk ambik lesen kete sem satu lagi lak..huhuh..
duit selebihnya terpaska la aq berjimat tuk satu sem tu..
Penat juga tu bila fikir balik..

tapi matlamat aq yang aq nak pastikan aq betul2 buat ialah aq nak tingkatkan gred aq..Insyallah tapi aq x pasti la sem depan aq rasa subjek aq berat la gak..banyak yang nak kena baca dan ingat..Aq lemah sikit bab nak baca2 ni..buka 2 muka surat nota ke mana aq ke mana huhuh.. tapi aq akan cuba yang terbaik..

Matlamat aq juga aq nak hidupkan sekretariat aq..aq nak tinggalkan kenangan lama aq..aq nak mulakan yang baru dengan semangat yang baru bersama orang baru..Tapi kuat ke aq..huhuh..lemah rasanya jiwa ni bila ingatkan benda ni..

Besar harapan diorang tapi kecil rasanya semangat aq ni..Ya Allah berilah kekuatan kepada hamba mu ni..Tanguggjawab yang aq ambil ni harus aq pikul walaupun aq dapat rasakan dugaan yang berat menanti di hadapan..Komitmen aq, aq rasakan bagaikan ombak.. da pasang dan surutnya..tapi tu la aq mudah lemah dengan dugaan..tewas dalam diam bangkit bagai kanak-kanak yang baru belajar bertatih..Kuat ke aq..Teguh ke semangat aq..X cemburu ke aq dengan mereka yang bersuka ria dikala aq sibuk nanti..huhuhhu semua tu bermain dalam kotak fikiran aq..selagi da yang menyokong dan memahani selagi tu aq rasa, aq dapat bertahan..tapi betul ke ni..atau sekadar penguat semangat aq sahaja..

Emm malas aq nak fikir...biar Maha Pencipta yang mengaturnya tapi aq ingat lagi kata2 En Syaiful masa kem BTN hari tu "Kita tidak boleh mengubah sejarah, tapi kita boleh mengubah masa depan"..Berusaha ke arah yang lebih baik adalah lebih baik daripada sekadar hajat untuk berubah tanpa membuat apa2...betul3x..
You can do it MIJEA hhuhu...

3 comments:

cik botoX said...

yeah...u can do it adik..
chaiyok2...

Kanda said...

Mijay, apa2pun fikir dulu sblm melakukan sesuatu..boleh sibukkan diri tapi mesti ceria selalu tau.. jgn stress2.. belanja jimat sket ya.. yg penting duit utk makan mesti cukup.. sekadar pesanan dan nasihat sebagai rakan.. =)

hamihemo said...

haahaah..ok is..tu la kan masa da duit semua nak beli x duit buat muka 10 sen hahahah