Followers

Jutawan Muda

Wednesday, April 14, 2010

Setitis Air Mata

Assalamualaikum

Jam satu pagi.. sambil aq study aq jalan kat blog2 orang..sampai je satu blog ni hati ku tersentuh,tersentap,pilu,sedih semua da..

Ini bukanlah pertama kali aq mendengar tentang kematian..Tapi yang membuat aq amat terasa sedihnya kerana dia merupakan sahabat baik..Emm memang senang untuk memberi kata semangat.."tabahkan hati..Ini lumrah dunia setiap yang hidup pasti mati"..tapi aq akui memang sukar untuk menerima keadaan ni..lebih2 lagi dia adalah sahabat karib kita umpama ahli keluarga kita..

Aq ingat lagi pesanan seoang sahabat aq"korang beruntung kerana masih ada ayah dan mak, jika meraka minta tolong bantu lah mereka..jangan memberi alasan.." Aq kekadang amat merindui keluargaku tapi jarak dan masa sentiasa menghalang aq..sekarang waktu final exam..aq gembira bila aku dapat mendengar suara mereka semua tekanan yang da dalam fikiran aq seperti kosong, hati tenang terasa..tapi jika kau dapat berjumpa mereka pasti aku lebih gembira..hampir 3 bulan aq tidak bertemu mereka..rindu di hati ini sangat berat terasa..ingin je ku pulang tapi banyak perkasa yang membatasiku..Jika aq kaya pasti aq pulang tapi aq bersyukur kerana aq disini tidak lagi meminta sedekah untuk makan..

untuk teman apa yang boleh aq berikan hanya kata2 semangat..Jika mu memerlukan bahu untuk menangis pinjam lah bahuku, jika mu memerlukan telinga untuk meluahkan apa yang da dibenakmu, ambillah telinga ini yang akan mendengarnya tulus..jika mu memerlukan seseorang untuk bercerita, carilah diri @ mereka yang setia mendengar..Tabahkan hati, kuatkan semangat..

Dalam pemergian ini bukan kesediahn yang di mahukan oleh Allah..Allah tidak suka mereka yang terlalu menangisi mereka yang bertemu denganNya..kita harus bersabar dan redha dengan kehandakNya..Allah inginkan umatnya sentiasa ingatkanNya dengan ini kita lebih dekat denganNya..

Al-Fatihan ku kirimkan untuk sahabatmu..

No comments: