Followers

Jutawan Muda

Saturday, September 24, 2011

Hukum Hudud..

Assalamualaikum...

Salam Jumaat all...esok cuti horeeyyy n da open house esok..mau makan byk2 la hehehh...mau gemukkan badan sikit...hampa-hampa sedaq x sekrg ni negara kita sedang bergelora dengan dunia politik...aq rasa cam dah x selamat je kat Malaysia ni...bila2 masa saja rusuhan boleh berlaku kan..kan..kan...huhuh x sanggup la ia terjadi...tetapi nape semua ni harus terjadi..kenapa..kenapa..why..tell me why...

the latest issue is HUKUM HUDUD...apa yang menyebabkan hukum hudud ni x boleh nak di laksanakan di negara kita????aq terfikir sejenak melihat bintang-bintang di langit biru....kenapa ya??? kalau orang x buat salah nape nak takut dengan Hukum Hudud ni..kenapa kerajaan kita x nak laksanakan...adakah mereka tidak suka dengan hukuman ini???....

Aq ni bukan la pandai sangat kan pasal bab2 agama ni...tapi bila kita lakukan hukum hudud ni...kita x boleh sewenang2nya jatuhkan hukum kat atas orang tu..ooo kamu mencuri potong tangan..kamu duduk berdua2 kamu berzin rejam sampai mati....bukan begitu sebenarnya...Islam tidak sekajam itu...kenapa kita harus takut untuk melaksanakan sesuatu perkara yang mengagungkan agama kita????...selama aq belajar Pendidikan Islam masa sekolah dulu..sesuatu hukuman tu di jatuhkan itu kenalah memenuhi syarat2nya...contoh bila seseorang itu dikatakan mencuri...dia kena ada sakti 4 orang sakti...saktinya pula kena SAH syarat sakti dimana saksi harus la balight, berakal,islam..kalau x cukup syarat itu maka hukum hudud dimana pesalah harus di potong tangannya tidak boleh di laksanakan...tapi kenapa kita harus takut untuk melaksanakan hukuman ini...

Jika negara kita laksanakan hukuman ini negara kita akan aman..aq percaya tidak seorang pun berani mencuru walaupun sebiji coklat kat kedai..adakah pemimpin2 kita takut jika hukum ini di laksanakan mereka menjadi mangsa???....fikir2kan...

2 comments:

Haryz Khairuddin said...

rasionalnya mmg la x salah langsung utk dijalankan. padahal hudud n qisas la hukum paling adil kat dunia ni. tak kira kau islam ke x, semua dijaga. tapi biasa la kan, manusia...

* nape byk sgt typo?
saksi - sakti
baligh - balight

jelah said...

parti kerajaan ni xde isu len ker nk bangkitkn...ble nk dkat pilihanrya kuar isu ni...taulah PRU-13 nk dkt dh...